.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*شنیده‌ایم حسین موسویان عضو سابق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای برای دید و بازدید نوروز، از آمریکا به تهران بازگشته است. وی یکی از اعضای ستاد حسن روحانی است که قرار است در حوزه‌های هسته‌ای و بین‌الملل به وی مشاوره و کمک کند.

*سعید حجاریان با انتقاد از فرصت‌سوزی خاتمی گفته است: "وی در حال بازی‌کردن نقش مهندس بازرگان در اوایل انقلاب است که برای محبوب‌ماندن از صحنه سیاست کنار کشید. بازرگان در انتخابات دور چهارم ریاست جمهوری هم ثبت نام کرد اما به دلیل رد صلاحیت بدون کمترین اعتراضی برای همیشه از قدرت کناره گرفت. خاتمی هم می‌خواهد محبوب و ملوس، مثل بازرگان در تاریخ سیاسی کشور بماند."

*در جلسه اصلاح‌طلبان از جهانگیری به عنوان گزینه مطلوب نام برده شده است چرا که وی
 1- رابطه خوبی با نظام دارد.
 2- برادر دو شهید است.
3- مشکلات حسن روحانی را با اصلاح‌طلبان ندارد.
4- در جبهه اصلاحات گوش‌کنتر از بقیه کاندیداهاست.
5- هم مورد اعتماد مجمع روحانیون و هم کارگزاران است.
6- احتمال تأیید صلاحیت وی بالاست.

*شنیده‌ایم بعد از دعوت جمعی از نخبگان و مدیران علمی کشور از دکتر صادق واعظ زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی و معاون سابق علمي و فناوري رئيس جمهور و رئيس بنياد ملي نخبگان برای کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری، وی به‌زودی اعلام کاندیداتوری خواهد کرد.

*شنیده‌ایم دکتر کامران باقری لنکرانی به‌زودی به عنوان کاندیدای جبهه پایداری معرفی خواهد شد. 15 تن از مدیران سابق وزارت بهداشت و درمان اخیرا در دیدار با لنکرانی اعلام کرده‌اند در حمایت از وی بصورت جدی وارد صحنه خواهند شد.

*شنیده‌ایم نامزدی محمدعلی نجفی کاملاً منتفی شده است. وی کاندیدای مورد علاقه فرزندان هاشمی رفسنجانی و برخی اعضای حزب کارگزاران همچون کرباسچی بود.خاتمی هم مدتی قبل گفته بود در میان کاندیداهای حداقلی اصلاح‌طلبان، نجفی امتیاز حداکثری دارد.

*از حجج اسلام پناهیان، محمدی عراقی و حمید محمدی به عنوان حامیان انتخاباتی حجت‌الاسلام ابوترابی نام برده می‌شود. سیادت، روحانی‌بودن، مقبول نخبگان و اساتید دانشگاه بودن، تجربه چند دوره نمایندگی مجلس، اخلاق‌گرایی و مورد احترام جریان‌های سیاسی بودن از مزیت‌های حجت‌الاسلام ابوترابی نام برده می‌شود.

*موسوی خوئینی‌ها گفته است:" طرح پیشنهادی من برای انتخابات، ایجاد موج است. ما باید برای نشان‌دادن وزن و به رخ کشیدن اقتدار خود به نظام موج ایجاد کنیم. حتی با استفاده از خاتمی که نمی‌آید اما با طرح کاندیداتوری وی باید موج ایجاد کنیم."

*برخی خبرها حکایت از احتمال لغو میتینگ دولت در 29 فروردین دارد. در خبرها آمده بود که هر استانی موظف به تأمین سه هزار نیرو برای برگزاری این همایش شده که چنانچه هزینه‌های رفت‌وآمد، اسکان، تغذیه، هدایا، تبلیغات و... را به ازای هر نفر500 هزار تومان پیش‌بینی نماییم بیش از 50 میلیارد هزینه همایشی خواهد شد که شائبه‌های انتخاباتی آن پررنگ است. در ضمن گفته می‌شود برنامه کنسرت حبیب از خوانندگان لس‌آنجلسی در این مراسم هم لغو شده است.

*محمد شریعتمداری در اقدامی ابتکاری قصد دارد همه کاندیداهای ریاست جمهوری را به ضیافت صبحانه انتخاباتی دعوت کند. وی در این صبحانه قصد دارد با کاندیداها درباره راه‌های خلق حماسه، چگونگی رعایت اخلاق انتخاباتی و کمک همه کاندیداها به نامزد پیروز رایزنی کند.

*استفاده از شخصیت‌های غربی همچون گراهام بل، رابینسون کروزوئه و دادگاهی در انگلیس در تبلیغات تلویزیونی شرکت‌های رایتل و ایرانسل با اعتراض کارشناسان فرهنگی مواجه شده است. شنیده‌ایم اداره بازرگانی و شورای بازبینی صدا و سیما هم مخالف پخش این تیزرها هستند.

*استفاده بانک تجارت و بانک سرمایه از سوپرمن در تبلیغات تلویزیونی هم با اعتراض مرکز ارزیابی و نظارت صدا و سیما مواجه شده است.

*برخی اطرافیان محمدرضا عارف از تردید وی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری سخن می‌گویند. عدم حضور عارف در نشست انتخاباتی ضرغامی به این اظهارات کمک کرده است.

*گزارش مجلس از حادثه قم و حمله به لاریجانی آماده شده است. در این گزارش از دخالت برخی افراد نزدیک به یک جریان سیاسی که لاریجانی را جزء ساکتین فتنه می‌داند نام برده شده است.

*یکی از کاندیداهای جریان انحرافی گفته که من رئیس جمهور خواهم شد. پس از مدتی شهید خواهم شد و سپس در دوره حضرت حجت(عج) همراه با چاوز رجعت خواهم کرد.

*محسن رضایی در دانشگاه امام صادق(ع) گفته آنهایی که کاندیداتوری من در سال 88 را به هاشمی منتسب می‌کنند و می‌گویند هاشمی به من گفته کاندیدا شو تا اگر شده یک میلیون رأی از احمدی‌نژاد کم کنی را نمی‌بخشم. این تهمت است چون بیشترین انتقادها را من به هاشمی داشته‌ام.

*یکی از سردبیران نشریات اصلاح‌طلب از کار مطبوعاتی خداحافظی کرده و گفته فعلاً برای استراحت به رشت می‌روم. در میان افراد اصلاح‌طلب او را متهم به همکاری با دستگاه‌های امنیتی می‌کنند. وی گفته من در چارچوب نظام کار می‌کنم. نظام را قبول دارم و در این چارچوب کار می‌کنم و فعلاً به این نتیجه رسیده‌ام مدتی از کار رسانه‌ای کنار بروم و برای استراحت به رشت بروم.

*یکی از فرزندان هاشمی رفسنجانی گفته است اگر اجماع نیروهای انقلاب مثل دوران پس از رحلت حضرت امام(ره) بر دعوت از پدرم صورت پذیرد در آن موقع شاید پدرم احساس تکلیف کند و بیاید.

*به رغم حضور دو تن از فرزندان هاشمی در نشست انتخاباتی حسن روحانی، یکی از فرزندان هاشمی در واکنش به نامزدی روحانی گفته است نامزدی عارف و روحانی بازی نظام برای انشقاق در جبهه اصلاحات است.

*حسن روحانی در جلسه جامعه وعاظ، انتشار خبرها و تصاویری از جک استراو را که پای خود را روی میز مذاکره گذاشته،دروغ رسانه‌ها دانسته و گفته به صورت دستوری فعلاً از پاسخگویی به این اتهام‌ها خودداری کرده‌ام.

*برخی کاندیداهای ریاست جمهوری که در دیدار با ضرغامی حضور داشته‌اند نسبت به رسانه‌ای‌شدن آن اعتراض کرده و گفته‌اند ما به شرط رسانه‌ای‌نشدن این دیدار در جلسه حضور یافته بودیم.مشرق/350


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.179 seconds.